Tel./faks +370 5 247 8447
El. p. rastine@ateities.vilnius.lm.lt
Kraunasi...

Ekskursija į Anykščius

Gegužės 13 dieną mūsų klasė išvažiavo pasižvalgyti po Anykščių kraštą. Šiai ekskursijai ruošėmės ilgai: patys pasirinkome maršrutą, patys ieškojome medžiagos ir pasirengėme papasakoti apie tas vietas, kuriose pabuvosime.

Pirmiausia apsilankėme A.Vienuolio name-muziejuje, kur daug sužinojome apie rašytojo gyvenimą ir kūrybą. Tada nuėjome prie A.Baranausko klėtelės. Joje poetas ir parašė savo garsųjį Anykščių šilelį“.

Perėję Šventosios upę, atsidūrėme Anykščių centre, prie šv. Mato bažnyčios. Tai pati aukščiausia bažnyčia Lietuvoje.

Toliau mūsų kelias vedė į Liudiškių piliakalnį. Čia palaidotas Jonas Biliūnas, o ant jo kapo pastatytas įspūdingas paminklas, primenantis mums rašytojo alegorinę pasaką „Laimės žiburys“.

Tada apsilankėme rašytojo gimtinėje, kurios jis taip ilgėjosi. Muziejaus darbuotoja labai įdomiai papasakojo apie Jonuko vaikystę, jo tolimesnį gyvenimą. Pasivaikščiojome po sodybą, pasigėrėjome sode žydinčiomis obelimis, stogastulpiais.

Kitas sustojimas – istorinė Voruta. Ši vieta buvo mums pati įdomiausia: ne tik sužinojome piliakalnio istoriją, bet ir patys persikėlėme į praėjusius laikus – iš senoviškų molinių puodelių gėrėme žolelių arbatą, bandėme titnagu įskelti ugnį, šaudėme iš lanko...

Ekskursiją baigėme Anykščių šilelyje: aplankėme Puntuką, pasivaikščiojome Lajų taku – vieninteliu Lietuvoje taku, nutiestu tarp medžių viršūnių.

Ši ekskursija – įdomi lietuvių kalbos, literatūros ir istorijos pamoka. Pamokos nuotraukos